Wat is de identiteit van jouw bedrijf?

Identiteit is datgeen wat je bedrijf uniek maakt, het is het beeld dat je van je eigen organisatie hebt. Je identiteit vertaalt zich in gedrag, communicatie en design. Hoe ga je met je werknemers om? Wat is de tone-of-voice en huisstijl van je bedrijf? Een duidelijke identiteit zorgt ervoor dat je klanten en je medewerkers zich verbonden voelen met je bedrijf.

De kernwaarden zijn onderdeel van je identiteit, het zijn de bouwstenen van je bedrijfscultuur. Ondernemend, Samenwerken en Daadkracht zijn drie voorbeelden van kernwaarden. Het zijn eigenschappen die laten zien waar het bedrijf voor staat. Kernwaarden zijn ontzettend belangrijk voor de identiteit van je bedrijf. Ze geven je werknemers sturing en het gevoel dat ze aan iets belangrijks bijdragen.

De identiteit binnen jouw organisatie

Leeft de identiteit van je bedrijf in de gehele organisatie? Weten jouw medewerkers wat de kernwaarden zijn? Wanneer dit het geval is zal het zorgen voor motivatie, en op den duur ook hun houding en gedrag bepalen. Het tegenovergestelde gebeurt als je medewerkers niet weten wat de identiteit is.

Komen onderstaande punten voor in je bedrijf? Dan is de identiteit waarschijnlijk onvoldoende zichtbaar en voelbaar in je organisatie.
  • Hoog ziekteverzuim

  • Verantwoordelijkheidsgevoel is (te) laag

  • Hoog verloop in medewerkers; behoudt van medewerkers

  • Moeite met de juiste medewerkers vinden

  • Het gevoel dat alles goed gaat, alleen iets klopt er niet

Wij zijn er om te helpen

Maak een afspraak

De fijnste werkplek en een dubbel bedrijfsresultaat. Waarom kiezen?

    Wij zijn er om te helpen

    Maak een afspraak

    De fijnste werkplek en een dubbel bedrijfsresultaat. Waarom kiezen?

      Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte!