Waarom bestaat jouw bedrijf? – De missie

De kern van elke organisatie zijn de visie, de missie en de kernwaarden. Voor een gezond bedrijf is het essentieel dat iedereen van ze op de hoogte is en dat hun werk ernaar gericht is. Dat betekent namelijk dat alle neuzen dezelfde kant op wijzen. In deze post behandelen we specifiek de missie.

Waar doe je het voor? Waarvoor kom jij je bed uit? Bij hIB is onze missie: samenwerken en ontwikkelen leuker maken met behulp van onze tools. Wij vinden samenwerken en blijven ontwikkelen belangrijk. Dat dit dan ook nog eens met plezier kan voelt voor velen als een utopie.

Een goede missie zorgt voor een duidelijke koers.

Je weet dat je een goede missie hebt als het zorgt voor het gevoel dat je hebt als je een doel écht wilt bereiken: je hebt iets in je hoofd, en wat anderen ook zeggen, niemand kan je ervan afbrengen. Hierdoor is het voor jou duidelijk waar je -nee- op moet zeggen, omdat je ook precies weet waar je -ja- op moet zeggen.

Zonder duidelijkheid zal je last hebben van meer relatieve werkdruk, inefficiëntie, verlaagde productiviteit, onduidelijkheid en uiteindelijk dus ook voor verzuim. Kortom, precies wat jij als ondernemer niet wilt.

Moeite met het formuleren? Laat ons helpen! Bijvoorbeeld door de Quickscan met ons te doen