Catch Legal

Catch Legal is onze eerste klant en nog steeds werken we samen. Daar zijn we trots op! Toen hIB nog in de startblokken stond werd Catch Legal klant en gingen ze samen de testfase in. Hieronder lees je wat hIB voor Catch Legal heeft (en nog steeds) betekend en wat ze van de samenwerking vinden.

Benieuwd wat hIB voor jou kan betekenen? Neem een kijkje op onze diensten pagina of neem direct contact op!

Catch-Legal

Over Catch Legal

Catch Legal is een juridisch adviesbureau in Amsterdam. Ze hebben een jong team met enthousiaste en leergierige juristen. Catch Legal is een tikkeltje eigenwijs en dat is wat ze onderscheidend maakt binnen hun branche. Ze hebben dan ook de ambitie om hun vakgebied en branche te moderniseren.

Waarom zijn jullie gaan samenwerken met hIB?

Bij het inschrijven op een aanbesteding moesten we onze bedrijfsstructuur schriftelijk presenteren. We kwamen erachter dat we onze bedrijfsstructuur perfect in ons hoofd hadden zitten, maar dit eigenlijk nergens formeel op schrift hadden staan. Tijdens het (op)schrijven ervan, werd ik bewust dat een bedrijfsstructuur als vanzelfsprekend voor mij kan gelden, maar anders beleefd kan worden door het team. Hierdoor besefte ik dat we meer aandacht konden besteden aan beleving ervan op de werkvloer en het een goed moment was om met het gehele team een bewustwordingsproces in te gaan. Gedurende het proces speelden er ook een paar kleine strubbelingen, maar waarschijnlijk omdat we een groeispurt aan het doormaken waren. In een proces van leren en oude patronen doorbreken, ontstaat er altijd even een chaosmoment. Dat is gezond voor een bedrijf. En bij dit alles is dan een frisse blik en begeleiding van externe professionals altijd zeer welkom. Zo is de samenwerking met het hIB ontstaan.

Wat heeft hIB bij jullie gedaan?

hIB heeft voor ons een plan van aanpak geschreven dat bestond uit verschillende fasen: samen verkennen, samen verbinden en samen verankeren. De eerste fase is begonnen met een Identiteitscan van het bedrijf en is geëindigd met de Blauwdruk van het bedrijf waarin een analyse van de bedrijfsvoering is gegeven. Tussentijds is iedereen van het team persoonlijk gecoacht en hebben we een gezamenlijke teamsessie gehad. Daarbij hoorde ook (persoonlijke) huiswerkopdrachten en inloopspreekuren.

De tweede fase hebben wij meer toegespitst op de binding met en de bewustwording van de starters binnen ons bedrijf. Starters zijn de moeilijkste groep om te binden aan je organisatie en haar kernwaarden. Ook deze fase bestond uit teamsessies, persoonlijke coaching en inloopspreekuren.

Wat waren de verbeterpunten bij jullie op de werkvloer?

De onderlinge samenwerking kon verbeterd worden. Ook vond ik dat er meer bewustwording kon worden gecreëerd van ieders persoonlijke kwaliteiten en ontwikkelpunten, zodat je die van elkaar leert (her)kennen. Daarnaast werd er een afstand tussen het management en de anderen van het team ervaren. Het verbeterproces van al deze punten zijn we aangegaan en daarvan kunnen we nu met trots zeggen dat we er grote stappen in hebben gezet.

Welke rol heeft hIB gespeeld in dit verbeterproces?

We hebben samen naar oplossingen en verbeteringen gezocht. Als ik daar tussendoor ideeën over had, dan pakte ik de telefoon op om Priscilla te bellen. Het directe en makkelijke contact met Priscilla was erg fijn. Zij ging elke keer meteen met het idee aan de slag.
De coaching en teamsessies hebben er vooral op individueel gebied voor gezorgd dat men bewuster is geworden van de bedrijfsstructuur en ieders kwaliteiten en ontwikkelpunten. Hierdoor begrijp je simpel gezegd soms gewoon beter waarom een collega reageert zoals hij of zij dat doet. Dit is de onderlinge samenwerking ten goede gekomen.

Hoe is de situatie nu?

We zitten op dit moment (weer) even in een chaosmoment. Maar dat zien wij als positief. Juist op die momenten word je met de neus op de feiten gedrukt en worden belangrijke beslissingen genomen die je mogelijk niet eerder durfde te maken. Als management hebben we bijvoorbeeld nieuwe processen vastgelegd en de bedrijfsstructuur vernieuwd en gepresenteerd aan het team. Dat was best spannend. Ook zijn er veranderingen in het team zelf geweest. Ik doe er alles aan om een fijne werkomgeving voor iedereen te creëren die bij Catch Legal past, maar soms kom je er daarbij achter dat dit niet met iedereen matcht en wegen op zo’n moment scheiden.

Ondertussen gaat de algemene bedrijfsvoering ook gewoon door en hIB blijft nodig om de verdere ontwikkeling van het bedrijf niet in de waan van de dag te verliezen.

Wat is de ervaring met hIB?

Heel positief! Als ik weer een nieuw idee heb, dan bel ik gelijk Priscilla en delen we ons enthousiasme over het idee. Hoe fijn en leuk is dat. Iedereen van hIB gaat serieus met onze vragen en ideeën om en zoekt vervolgens naar passende antwoorden en praktische oplossingen. Daarnaast heb ik ook veel positieve berichten gekregen vanuit het team op de verschillende sessies die we hebben gehad. Ze benoemden de sessies erg leuk en waardevol. Jezelf ontwikkelen samen met collega’s bevalt velen van ons goed. Ook is de bewustwording op verschillende vlakken in het team merkbaar. De sfeer en de cultuur binnen Catch Legal heeft zich zeker weten in positieve zin ontwikkeld dankzij het hIB.

Wij zijn er om te helpen

Maak een afspraak

De fijnste werkplek en een dubbel bedrijfsresultaat. Waarom kiezen?

    Wij zijn er om te helpen

    Maak een afspraak

    De fijnste werkplek en een dubbel bedrijfsresultaat. Waarom kiezen?

      Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte!